مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-10سياسي

بسیاری از دستگاه ها اهتمام لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان را ندارند


معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای 30 دستگاه تکالیفی را مقرر کرده است اما بسیاری از دستگاه ها اهتمام لازم برای اجرای این قانون را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از دادستانی کل کشور، غلامعباس ترکی در چهل و دومین همایش علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی بهزیستی سراسر کشور با اشاره به حائز اهمیت بودن موضوع آسیب های اجتماعی، اظهارداشت: آسیب اجتماعی یک پدیده یا واقعیت است، همانطور که جرم یک پدیده با واقعیت اجتماعی و انسانی است و هیچ جامعه ای خالی از آسیب اجتماعی نیست.

وی درباره هدفگذاری در زمینه آسیب های اجتماعی افزود: هدفگذاری باید شناسایی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باشد.

ترکی با بیان اینکه در مواجهه با آسیب های اجتماعی باید نگاه جامع داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به مکاتب جدید جرم شناسی و تجاربی که جوامع داشتند، صرفا نگاه سرکوبگر و مجازات گرایانه برای کنترل جرم کافی نیست و زمانی می توانیم در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی موفق باشیم که از آحاد مختلف جامعه همچون مردم و نخبگان دانشگاه ها بهره ببریم.

معاون دادستان کل کشور، تمرکز بر روی عوامل اصلی و ریشه یابی را از موارد مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: سازمان های ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از دستگاه ها اهتمام لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان را ندارند

بسیاری از دستگاه ها اهتمام لازم برای اجرای قانون حمایت از معلولان را ندارند