مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 19:252023-07-09سياسي

گفتمان مطالبه گری باید همراه با بیان مصداق باشد


باید گفتمان مطالبه گری همراه با بیان مصداق بوده و از کلی گویی اجتناب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دیدار با اعضای مجمع مطالبه گران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: گفتمان مطالبه گری باید همراه با بیان مصداق بوده و از کلی گویی اجتناب شود.

وی مطالبه گری را نوعی نظارت مردمی دانست و تصریح کرد: موضوع نظارت های مردمی در آموزه های دینی و فرامین حکومتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) وجود دارد که بالاترین شکل آن را می توان در عهدنامه مالک اشتر ملاحظه کرد.

وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ملاک عملکرد برای تمامی سازمان ها و دستگاه های کشور باید خروجی و نتیجه باشد.

حسینی خطاب به اعضای مجمع مطالبه گران استان بیان داشت: در جمع آوری اطلاعات حتماً وظایف قوای سه گانه و دستگاه ها را تفکیک کنید و برای ارجاع یک موضوع و صحت و سقم آن، ابتدا آن را توسط اعضای خود مورد بررسی و مشورت قرار دهید و سپس به دستگاه یا ارگان مربوطه ارجاع دهید.

وی بر لزوم تفکیک مطالبات ملی و استانی تأکید کرد و گفت: در مطالبه گری ملاحظات شرعی و قانونی و همچنین مصالح نظام باید در نظر گرفته شود و از کلی گویی اجتناب ورزیده و لزوماً مستند و عالمانه نقد و مطالبه گری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتمان مطالبه گری باید همراه با بیان مصداق باشد

گفتمان مطالبه گری باید همراه با بیان مصداق باشد