مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 09:332023-07-05اقتصادي

نانی که با چاقوهای وارداتی سنگ می شود


سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان این مطلب که چاقوی زنجان یک تفاوت اساسی با چاقوی دیگر نقاط کشور دارد، اظهار داشت: این به این دلیل است که این صنعت ریشه در تاریخ شهر زنجان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر به طور رسمی 700 کارگاه چاقوسازی با یک هزار و 500 هنرمند دارای پروانه صنایع دستی در این صنعت فعالیت می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که تعداد زیادی از هنرمندان این هنر بدون پروانه صنایع دستی در این صنعت فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی دولت اقداماتی را آغاز کرده است از جمله بیمه هنرمندان صنایع دستی که البته به کندی پیش می رود چرا که باید اعتبارات به صورت ملی پیش بینی شود، عنوان کرد: این در حالی است که در قالب تبصره 16 تسهیلاتی به متقاضیان اعطا می شود.

پیگیر ثبت روز ملی چاقوی زنجان در تقویم ملی هستیم صفوی با اشاره به اینکه در برخی از شهرک های صنعتی زنجان، زمین های را توسط این شهرک ها پیش بینی شده است که به متقاضیانی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند اختصاص داده شود، گفت: پیگیر هستیم که یک روز از تقویم کشور را به نام روز ملی چاقوی زنجان ثبت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانی که با چاقوهای وارداتی سنگ می شود

نانی که با چاقوهای وارداتی سنگ می شود