مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-06اقتصادي

آمار 1.1 میلیون نفر از جامعه عشایری در مرکز آمار ثبت شده است


سرپرست سازمان امور عشایری ایران گفت: از مجموع حدود یک میلیون و 600 هزار نفر جامعه عشایری فقط آمار حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از آنان در مرکز آمار ایران ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیاوش احمدی میرقائد عصر پنجشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان سوادکوه تعداد عشایر کشور را یک میلیون و 500 هزارنفر برشمرد و افزود: عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور، 38 درصد دام سبک و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند که همین ارقام بیانگر جایگاه مهم و اثرات اجتماعی و فرهنگی این قشر است.

سرپرست امور عشایری کشور با اشاره به تولید 200 هزارتن گوشت قرمز، بر اهمیت ایجاد زنجیره گوشت قرمز اشاره و خاطرنشان کرد: با افزایش بهره وری دام و رشد 20 درصدی می توان گفت که از واردات گوشت قرمز بی نیاز شویم.

وی عشایر را حافظان مرزهای کشور دانست و گفت: عشایر با تقدیم 12 هزار و 200 شهید حدود 6 برابر بیشتر از میانگین دیگر اقشار شهید تقدیم نظام کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان امور عشایر متولی رفع همه امور عشایر نیست اگرچه مطالبه گر امور عشایر است، افزود: بخشی از امور را سازمان امور عشایر و دیگر امور را دیگر دستگاه های اجرایی انجام می دهند.

احمدی میرقائد با بیان اینکه سوادکوه دایره المعارف عشایر کشور است به حضور دیگر عشایر در شهرستان اشاره کرد و یکی از مشکلات عشای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار 1.1 میلیون نفر از جامعه عشایری در مرکز آمار ثبت شده است

آمار 1.1 میلیون نفر از جامعه عشایری در مرکز آمار ثبت شده است