مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-12اجتماعي

کدام گونه های جانوری کرمانشاه در معرض خطرند؟


کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از هوبره و یوزپلنگ به عنوان دو گونه مهم در معرض خطر در استان کرمانشاه یاد کرد.

- ایسنا/کرمانشاه کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از "هوبره" و "یوزپلنگ" به عنوان دو گونه مهم در معرض خطر در استان کرمانشاه یاد کرد.

سیامک اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مهمترین گونه های حیات وحشی که در کرمانشاه در معرض خطر قرار دارند، از یوزپلنگ ایرانی به عنوان یکی از مهمترین این گونه ها یاد کرد که در حال حاضر جمعیت بسیار محدودی در استان دارد و گفت: یوزپلنگ در استان کرمانشاه تنها در منطقه اورامانات ثبت شده است.

وی ادامه داد: در نقاط دیگری از استان نیز گزارش مشاهد پلنگ را داشته ایم، اما چون به راحتی دیده نمی شود، تاکنون در منطقه دیگری جز اورمانات ثبت نشده است.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در بخش پستانداران شوکا نیز جزو گونه های در معرض خطر محسوب می شود، یادآور شد: شوکا نیز در منطقه اورامانات ثبت شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: در بخش پستانداران شاه روباه نیز در معرض خطر قرار دارد و گونه های کل و بز، قوچ و میش و آهو نیز در دسته گونه های آسیب پذیر - وضعیت بهتری نسبت به گونه های در معرض خطر دارند- قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام گونه های جانوری کرمانشاه در معرض خطرند؟

کدام گونه های جانوری کرمانشاه در معرض خطرند؟