مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 13:552023-07-08سياسي

احتمال محرومیت آذرمنصوری از فعالیت های حزبی به دلیل محکومیت قضایی


مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره فعالیت سیاسی آذرمنصوری گفت: استعلام قبلی ایشان برای دبیرکلی حزب اتحاد ملت مبنی بر محرومیت از فعالیت های حزبی بود.

- عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط قانونی تاسیس و عضویت حزبی چیست، گفت: ماده 4 قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب سال 1394 شرایط تاسیس و عضویت حزبی را بیان داشته از جمله؛ التزام به قانون اساسی، تابعیت ایرانی، عدم سوء پیشینه کیفری موثر و .

در خصوص افرادی که مرتکب جرائمی شده اند باید بررسی شود پیشینه کیفری، آیا منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی شده است یا خیر؟ که این مساله در حوزه قانون مجازات های اسلامی تعیین تکلیف شده و سو پیشینه کیفری موثر به حکم دادگاهها منجر به محرومیت اجتماعی از جمله حق تشکیل حزب و گروه سیاسی افراد میشود.

وی با اشاره به یکی دیگر از بندهای قانونی که در این مورد تکالیفی را مشخص کرده است، افزود: ماده 5 این قانون ویژگی اشخاصی را که از تصویب و تأسیس یک حزب محرومند را اعلام می کند؛ اعضای دستگاه های اطلاعاتی رژیم طاغوت؛ اعم از ساواک و .

در این زمره قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال محرومیت آذرمنصوری از فعالیت های حزبی به دلیل محکومیت قضایی

احتمال محرومیت آذرمنصوری از فعالیت های حزبی به دلیل محکومیت قضایی