مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 09:502023-06-29سياسي

از «قربان بایرامی» تا «تاب سواری»/رسوم کهن ترکمن های گلستان در عید قربان


گلستانی ها مانند مردم سراسر کشور عید قربان را جشن می گیرند اما این عید در میان ترکمن های استان با شکوه تر از سایر اقوام و با آداب و رسوم خاصی طی چند روز برگزار می شود.

- از قربان بایرامی تا تاب سواری /رسوم کهن ترکمن های گلستان در عید قربان ایسنا/گلستان گلستانی ها مانند مردم سراسر کشور عید قربان را جشن می گیرند اما این عید در میان ترکمن های استان با شکوه تر از سایر اقوام و با آداب و رسوم خاصی طی چند روز برگزار می شود.

عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمانان سراسر دنیا و یادگار حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) است که در جای جای دنیا مسلمانان این روز را با آداب و رسوم خاص برگزار کرده و گرامی می دارند.

بدون تردید ترکمنهای استان گلستان یکی از اقوامی هستند که عید قربان را بسیار باشکوه و با آداب ویژه ای اجرا می کنند، آدابی که از گذشته های دور بین این قوم اصیل ایرانی اجرا می شده و تا به امروز حفظ شده است.

خانه تکانی و خرید لباس نو احسان کمی یکی از ساکنان شهرستان بندرترکمن در گفتگو با ایسنا گفت: عید قربان یکی از اعیاد مهم در بین ترکمن های استان گلستان است و از چندین هفته مانده به عید قربان مردم به تکاپو افتاده تا با شکوه هرچه تمام تر این عید را برگزار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «قربان بایرامی» تا «تاب سواری»/رسوم کهن ترکمن های گلستان در عید قربان

از «قربان بایرامی» تا «تاب سواری»/رسوم کهن ترکمن های گلستان در عید قربان