مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 00:252023-06-25بين الملل

«مزه سر» یادمان مقاومت، جانفشانی و شهادت 5 جوان رعنای مرزبانی کشور


«مزه سر» در نقطه صفر مرزی تا قبل از حمله تروریستی به برجک مرزی گروهان مکسوخته در 31 اردیبهشت ناشناخته و گمنام بود اما بعد از مقاومت و جانفشانی و شهادت 5 جوان رعنای مرزبانی کشور اعتبار گرفت و نامدار شد.

- گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: مزه سر یک واژه عجیب و غریب و ناآشنا، دیگر نیست؛ اصلاً از همان موقع که طالعش با حضور مرزبانان گره خورد از گمنامی اش کاسته شد تا اینجا که حالا و این روزها مزه سر دیگر مکانی ناشناخته و دور افتاده در نقطه صفر مرزی نیست و به تیتر اول روزنامه ها و رسانه ها تبدیل شده است آن هم نه به خاطر خود، نه به خاطر طبیعت وجودی خود و قرار داشتن در نقطه صفر مرزی؛ بلکه به خاطر اعتبار و شهرتی که به واسطه رشادت 5 جوان غیور مرزبانی یافته است.

قصه مرزبانان برجک مرزی مزه سر را شنیده اید؛ پنج جوان رعنا و بلندبالای مرزبانی کشور که در هجوم افراد تا دندان مسلح در برجک مزه سر گروهان مکسوخته هنگ مرزی سراوان در 31 اردیبهشت ماه سال جاری، ساعت ها ایستادند و مقاومت کردند؛ برجک را حفظ کرده و تسلیم نشدند.

در زیر باران رگبار دشمن، این 5 قهرمان بودند که نفس دشمن را به شماره انداخته بودند؛ 3 سرباز دهه هشتادی و 2 گروهبان یکم دهه هفتادی؛ آنقدر مقاومت کردند تا درنهایت با تقدیم قطره قطره خون خود نام مزه سر را ماندگار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مزه سر» یادمان مقاومت، جانفشانی و شهادت 5 جوان رعنای مرزبانی کشور

«مزه سر» یادمان مقاومت، جانفشانی و شهادت 5 جوان رعنای مرزبانی کشور