مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 17:452023-07-20سياسي

خدمات رسانی بیش از 3 هزار واحد گردشگری طی ایام محرم در گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آمادگی بیش از 3 هزار واحد تاسیسات گردشگری برای خدمات رسانی به گردشگران مذهبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ولی جهانی امروز پنجشنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: 18 آیین عاشورایی گیلان در فهرست آثار ناملموس ملی ثبت شده است.

وی افزود: تعزیه گیلان، علم واچینی، علم بندی ماسوله، تعزیه در ضیابر، کرب زنی لاهیجان، یازدهم محرم رودبنه، تاسوعای آقا سید شرف شاه رضوانشهر، طشت گذاری اسالم، چهل علم گیلان، نظام مدیریت سنتی مراسم عزاداری دهه اول محرم در ماسوله، آیین زار زار رودسر، آیین سنتی علم جوش یا علم جوشه در آستارا از جمله میراث عاشورایی گیلان است که در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

جهانی با اشاره به برگزاری مراسم آیینی محرم در مراکز گردشگری استان افزود: گردشگران مذهبی که در ایام محرم به گیلان سفر می کنند در آیین های کهن و عزاداری محرم در مناطق مختلف گیلان شرکت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آمادگی بیش از 3 هزار واحد تأسیسات گردشگری برای خدمات رسانی به گردشگران مذهبی خبر داد و گفت: با همکاری جامعه تخصصی تأسیسات گردشگری در این ایام نظارت این واحدها در دستور کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات رسانی بیش از 3 هزار واحد گردشگری طی ایام محرم در گیلان

خدمات رسانی بیش از 3 هزار واحد گردشگری طی ایام محرم در گیلان