مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:502023-06-28سياسي

لزوم تبیین واقعه غدیرخم


دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی بر لزوم تبیین واقعه غدیرخم تاکید کرد و گفت: تبیین واقعه غدیرخم وظیفه ی همگانی است که باید تشریح گردد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی بر لزوم تبیین واقعه غدیرخم تاکید کرد و گفت: تبیین واقعه غدیرخم وظیفه ی همگانی است که باید تشریح گردد.

حجت الاسلام حسن کاملی فر، چهارشنبه، هفتم تیرماه، در نشست خبری خاطرنشان کرد: از عید قربان تا عید غدیرخم که دهه امامت و ولایت نامگذاری شده، فرصت ارزشمندی است که بتوانیم وظیفه و دِین خود را نسبت به غدیرخم و امیرالمؤمنین(ع) عطا کنیم.

وی با اشاره به شان و منزلت روز غدیر بیان کرد: در چنین روزی پیامبر اکرم(ع) در حضور 120 هزار نفر با خطبه ی مفصل یک واقعه ی بی نظیر را به رخ همگان کشیدند در این خطبه پیامبر نه تنها ولایت امیرالمؤمنین(ع)، بلکه ولایت دوازده امام را اعلام کردند مخصوصا در مورد امام زمان(عج)، که وارث و صاحب غدیر هستند.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) در خطبه غدیر 100 آیه را تبیین و تفسیر کردند که مهم ترین آنها تفسیر سوره ی حمد است که فرمودند: صراط مستقیمی که بر شما واجب است اول من هستم، بعد علی(ع) و بعد ایشان فرزندانش هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تبیین واقعه غدیرخم

لزوم تبیین واقعه غدیرخم