مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:352023-07-09بين الملل

هفته سرنوشت ساز در رژیم صهیونیستی؛ صدها خلبان به صف معترضین پیوستند


ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو قصد دارد فردا دوشنبه مصوبه مهمی را در کنست به تصویب برساند، مصوبه ای که با هشدار شدید مخالفان مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو قصد دارد روز دوشنبه اولین قرائت لایحه حذف اختیارات دیوان عالی قضایی را در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب برساند؛ اقدامی که در صورت وقوع، شرایط داخلی این رژیم را ملهتب تر از پیش خواهد کرد.

نمایندگان کنست قصد دارند طبق پیشنهاد کابینه نتانیاهو، اختیار صدور حکم معقولیت را از دادگاه عالی بگیرند؛ اختیاری که به دادگاه عالی به عنوان بالاترین نهاد قضایی اسراییل اجازه می دهد مانع تصویب برخی طرح ها در دولت شود.

مخالفان می گویند در صورتی که این لایحه به تصویب کنست برسد، فاتحه دموکراسی خوانده خواهد شد و نتانیاهو اسراییل را به سمت یک سیستم حکومتی دیکتاتوری سوق خواهد داد.

در این راستا شب گذشته بیش از 150 هزار نفر از مخالفان بنیامین نتانیاهو به خیابان های تل آویو آمدند.

یوآل نوآ حراری ، تاریخدان اسراییلی که شهرت جهانی دارد، طی سخنرانی در تظاهرات تل آویو گفت: حتی اگر یک لایحه را تصویب کنید، با تک تک ابزار مسالمت آمیزی که در اختیار داریم به مخالفت با شما برمی خیزیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته سرنوشت ساز در رژیم صهیونیستی؛ صدها خلبان به صف معترضین پیوستند

هفته سرنوشت ساز در رژیم صهیونیستی؛ صدها خلبان به صف معترضین پیوستند