مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 11:532023-07-12اقتصادي

قاره آفریقا، یک فرصت برای انرژی ایران


توسعه روابط ایران با هر کشوری در حوزه انرژی می تواند یک گام مثبت باشد، کشورهای قاره آفریقا نیز در این بین یک پتانسیل و فرصت برای ایران شناخته می شود.

- یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: توسعه روابط ایران با هر کشوری در حوزه انرژی می تواند یک گام مثبت باشد، کشورهای قاره آفریقا نیز در این بین یک پتانسیل و فرصت برای ایران شناخته می شود.

مرتضی بهروزی فر در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ارتباط با هر کشوری می تواند برای ایران مفید باشد و این تعاملات است که می تواند موجب تقویت اقتصاد کشور شود، اظهار کرد: ارتباط با آفریقا یا حتی آسیای جنوب شرقی حتی اگر نتواند جایگزین ارتباط ما با دنیای توسعه یافته شود هم می تواند اثرات مثبتی برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط با قاره آفریقا می تواند موجب پیشرفت در حوزه انرژی ایران شود، گفت: قاره آفریقا خالص صادرکننده نفت و گاز است و بازار چندان بزرگی برای فراورده های نفتی نیست اما می توان در ابعاد کوچکتر اقداماتی را در برخی ازکشورهای آفریقایی انجام داد.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به اقداماتی که در حوزه پالایشگاه های فراسرزمینی می توان در قاره آفریقا انجام داد، گفت: در کشور آفریقای جنوبی چند دهه قبل یک پالایشگاه داشتیم که به خاطر تحریم هایی که سازمان ملل اعلام کرد ایران عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاره آفریقا، یک فرصت برای انرژی ایران

قاره آفریقا، یک فرصت برای انرژی ایران