مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 22:202023-07-12فرهنگي

با هنرهای آیینی می توان فرهنگ و هویت ایرانی را گسترش داد


مدیر خانه نقالان و پرده خوانان کشور گفت: امروز با هنرهای آیینی می توانیم عطوفت، مهربانی و جوانمردی را در جامعه رشد دهیم و فرهنگ و هویت ایرانی را گسترش دهیم.

- ایسنا/مرکزی مدیر خانه نقالان و پرده خوانان کشور گفت: امروز با هنرهای آیینی می توانیم عطوفت، مهربانی و جوانمردی را در جامعه رشد دهیم و فرهنگ و هویت ایرانی را گسترش دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،محسن میرزاعلی، چهارشنبه 21 تیرماه در حاشیه برگزاری نخستین کارگاه آموزشی نقالی در اراک، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه در سالیان اخیر، بزرگان هنرهای آیینی و مذهبی از دنیا رفته اند یا پا به سن گذاشته اند و دیگر توان اجرای هنرهای نمایشی را ندارند و اکنون تنها به تعداد انگشتان یک دست، مرشد واقعی در کشور وجود دارد.

این نقال پیشکسوت، با بیان اینکه شهر اراک، مهد هنرها و هنرمندان آیینی و مذهبی است گفت: برای اولین بار کارگاه نقالی در استان مرکزی برگزار می شود.

این کارگاه به صورت تجربه گروهی است و منجر به تولید محتوا و اندیشه می شود.

حدود پانزده نفر از جوانان علاقه مند به این هنر در این کارگاه شرکت دارند که همه ی آنها در جشنواره های کشوری خوش درخشیده اند.

وی با تاکید بر حفظ هویت ایرانی تصریح کرد: در گذشته وسایل سرگرمی و اطلاع رسانی وجود نداشته و مردم سرگرمی و اطلاع رسانی ها را در محل های خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با هنرهای آیینی می توان فرهنگ و هویت ایرانی را گسترش داد

با هنرهای آیینی می توان فرهنگ و هویت ایرانی را گسترش داد