مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 21:002023-07-13سياسي

تمدن زاگرس نشینان پایدارترین و قدیمی ترین نوع فرهنگ در کشور است


شهرکرد_نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پایدارترین و قدیمی ترین فرهنگ ها، فرهنگی است که در مناطق زاگرس نشین از آذربایجان گرفته تا خوزستان و بوشهر وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام امیرقلی جعفری عصر پنجشنبه در اختتامیه جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان در شهرستان بروجن اظهار کرد: روز بیستم بهمن همزمان با روز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری و بختیاری ها با امام راحل به نام روز چهارمحال و بختیاری در فرهنگ جمهوری اسلامی به ثبت رسید.

وی افزود: تمدن ها را نیروهای نظامی و ثروت شکل نمی دهند بلکه فرهنگ جوامع شکل دهنده تمدن ها هستند، در ایران فرهنگ ایرانی اسلامی داریم که به پایدارترین تمدن در این زیست بوم تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فرهنگ به عنوان عامل اصلی ایجاد یک تمدن، عوامل مختلفی شامل آداب، رسوم، زبان، خط، دین، مذهب و همه آنچه مردم با آن زندگی می کنند، دخیل است.

جعفری عنوان کرد: یکی از پایدارترین و قدیمی ترین فرهنگ ها، فرهنگی است که در زاگرس و مناطق زاگرس نشین از آذربایجان گرفتهدتا خوزستان و بوشهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پهنه زاگرس به دلیل موقعیت جغرافیایی و مردم غیوری که دارد، یکی از پایدارترین عناصر فرهنگی کشور به شما می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن زاگرس نشینان پایدارترین و قدیمی ترین نوع فرهنگ در کشور است

تمدن زاگرس نشینان پایدارترین و قدیمی ترین نوع فرهنگ در کشور است