مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 18:102023-07-15اقتصادي

پیش بینی تسهیلات مرمت و مقاوم سازی بافت های تاریخی برای نخستین بار


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای نخستین بار برای بافت های تاریخی تسهیلات مرمت و مقاوم سازی بناهای مسکونی و غیرمسکونی پیش بینی شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستادبازآفرینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قریب به 20 درصد از سطح شهرها بالغ بر 167 هزار هکتار به عنوان بافت های نیازمند نوسازی و مقاوم سازی شناسایی شده است، اظهار کرد: این بافت ها با عنوان فرسوده، سکونتگاه غیررسمی، تاریخی و یا حاشیه نشینی شناخته می شوند.

معاون وزیر به سکونت 30 درصد از جمعیت شهری در این محدوده اشاره و تصریح کرد: عمده بناهای موجود در این مناطق ناپایدار بوده و سازه مناسب را ندارند و در واقع جان هموطنان در خطر است.

وی راه کار پیشنهادی در مناطق بافت فرسوده و یا سکونتگاه های غیررسمی را شتاب بخشی به مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی دانست و افزود: نوسازی بافت های فرسوده از تاکیدات موکد رییس جمهور هم هست.

آیینی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به امر نوسازی بافت های فرسوده البته با مردمی سازی امر ادامه داد: مردم ساکن در این مناطق به عنوان مالک و یا مستاجر و همچنین سازنده ها با استفاده از مشوق های اعمالی می توانند در این حوزه کمک کننده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تسهیلات مرمت و مقاوم سازی بافت های تاریخی برای نخستین بار

پیش بینی تسهیلات مرمت و مقاوم سازی بافت های تاریخی برای نخستین بار