مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:052023-07-01بين الملل

علت ایجاد خشم و راهکارهای کنترل آن


یک روانشناس خانواده با ارائه راهکارهایی برای کنترل خشم و جلوگیری از پرخاشگری، گفت: با جامعه ای روبرو هستیم که پرخاش، تهدید و نادیده انگاری در آن جواب نمی دهد، - ایجاد فضای همدلانه و مسئولانه در عین انتقادپذیری و راه اندازهای درک هیجانی(هوش) بسیار ضرورت دارد و مصادیق پرخاشگری را در جامعه کاهش می دهد.

مژده ارشادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص علل ایجاد خشم در افراد و راهکارهای پیشگیری از خشونت و پرخاشگری در زمان عصبانیت، اظهار کرد: ایران جزو کشورهای جهان سوم محسوب می شود، به همین علت در حال گذر از سنت های دیرینه و حرکت به سمت تکنولوژی هستیم، مردم نیاز دارند که به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز کنند و در معرض هجمه ای عظیم از اطلاعات قرار دارند.

وی با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی خشونت در جهان افزایش پیدا کرده است، گفت: طرح سنجش کنترل خشم توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران در سال 1400 انجام شد که در 31 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مقابل رفتارهای پرخاشگرانه، رفتار متقابل دارند.

ارشادی با اشاره به اینکه در حال تبدیل شدن به یک جامعه خشمگین هستیم، عنوان کرد: خشم یک واکنش غریزی در انسان محسوب می شود، خشم همیشه چیز بدی نیست، بلکه مسیری است برای ابزار ناراحتی و هر فردی ناراحتی خود را به گونه ای بیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت ایجاد خشم و راهکارهای کنترل آن

علت ایجاد خشم و راهکارهای کنترل آن