مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 14:402023-06-22بين الملل

آسیای مرکزی؛ پل اتصال یا میدان رقابت مسکو-پکن


کارشناسان آسیای مرکزی معتقدند این منطقه در حال تبدیل شدن به پلی بین مسکو و پکن است که نه تنها از طریق راه آهن یا جاده به هم متصل خواهد شد بلکه خطوط قدرتمند نفت و گاز نیز از این منطقه کشیده خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نشست C5+چین (آسیای مرکزی + چین) و سفر رؤسای جمهور این منطقه به چین توسط کارشناسان علوم سیاسی و تحلیلگران مورد بحث قرار گرفت.

در این انجمن، در مورد فرآیندهای ژئوپلیتیکی که بر این منطقه تأثیر دارد، بحث و تبادل نظر شد.

به گفته کارشناسان، تحولات ژئوپلیتیک، فرصتی برای آسیای مرکزی ایجاد می کند بنابراین دیدار سران قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان با رهبر چین، پیش نیازهای تغییرات جدی در قاره اوراسیا را ایجاد می کند.

مذاکرات در شیان کلید اجرای پروژه های زیرساختی بزرگی است که از قبل برنامه ریزی شده و برای دهه های آینده کلید توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود.

این فقط ساخت راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان نیست که سیستم های حمل و نقل باری بزرگ آسیا و اروپا را به هم مرتبط می کند، آمادگی پکن برای سرمایه گذاری کلان در پروژه های انرژی از جمله در قرقیزستان است.

آسیای مرکزی به معنای واقعی کلمه در حال تبدیل شدن به پلی بین مسکو و پکن است که نه تنها از طریق راه آهن یا جاده به هم متصل خواهد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیای مرکزی؛ پل اتصال یا میدان رقابت مسکو-پکن

آسیای مرکزی؛ پل اتصال یا میدان رقابت مسکو-پکن