مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 22:002023-07-07بين الملل

«ژانت یلن» جدایی دو اقتصاد چین و آمریکا را غیرممکن دانست


وزیر خزانه داری آمریکا در جریان سفر به پکن در سخنانی اعلام کرد: جدایی دو اقتصاد بزرگ چین و آمریکا غیرممکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یور نیوز، سفر وزیر خزانه داری آمریکا در چارچوب دیدارهای گوناگون مقامات دو کشور و با هدف آرام کردن تنش ها میان واشنگتن و پکن در حال انجام است؛ تنش هایی که پس از سرنگونی بالن چین بر فراز ایالات متحده و در بحبوحه افزایش فشارها بر سر اعمال کنترل بر کالاهای صادراتی، شدت بیشتری یافته است.

لی چیانگ، نخست وزیر چین امروز جمعه خطاب به ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: فکر می کنم این می تواند برای روابط آمریکا و چین نیز صدق کند: بعد از تجربه کردن یک دوره باد و باران، مطمئنا می توانیم رنگین کمان را هم ببینیم.

ژانت یلن، وزیر خزانه داری از فرد شماره 2 چین خواست تا اجازه ندهد دلخوری ها از محدودیت های اعمال شده از سوی ایالات متحده برای دسترسی چین به تراشه های پردازنده و سایر فناوری ها، همکاری اقتصادی بین دو کشور را مختل کند.

یلن از اقدامات هدفمند واشنگتن در محدود کردن دسترسی چین به این تراشه ها و سایر فناوری دفاع کرد و مدعی شد که این اقدامات برای حفاظت از امنیت ملی کشورش لازم است! ژانت یلن، در دیدار با نخست وزیر چین ادعا کرد که واشنگتن و پکن هر 2 وظیفه دارند در مورد مسائلی که جها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ژانت یلن» جدایی دو اقتصاد چین و آمریکا را غیرممکن دانست

«ژانت یلن» جدایی دو اقتصاد چین و آمریکا را غیرممکن دانست