مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 09:402023-06-24ورزشي

سلطه کُره ای ها در شمشیربازی آسیا/ ایران همچنان در سایه یک اسلحه


پایان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین حکایت از آن دارد که کره ای ها اگرچه در بخش انفرادی اسلحه سابر تسلیم ایران شدند اما همچنان قدرت آسیا را در اختیار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسابقات شمشیربازی قهرمانی پس از 6 روز رقابت میان شرکت کنندگان در سه اسلحه مردان و بانوان روز گذشته در ووشی چین به پایان رسید.

در پایان این رقابت ها و از مجموع 39 مدال توزیعی در هر سه اسلحه سابر، فلوره و اپه مردان و بانوان، کره جنوبی با تصاحب 11 مدال بالاتر از هفت کشور مدال آور دیگر در این رقابت ها در صدر جدول توزیع مدال ها ایستاد.

این در حالی است که در پایان روز نخست مسابقات، ایران صدرنشین این جدول بود اما در نهایت این جایگاه به رده پنجم تقلیل پیدا کرد.

ایران که با 13 شمشیرباز در چهار اسلحه سابر مردان، سابر بانوان، اپه مردان (چهار نفر) و فلوره مردان (یک نفر) عازم چین شد در پایان رقابت در دو بخش انفرادی و تیمی مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سه مدال شد.

مدال آوری ایران از روز نخست مسابقات آغاز شد، آنجا که علی پاکدامن بعد از پیروزی های متوالی در مراحل مختلف، در دیدار نهایی هم حریف کره ای خود را شکست داد و قهرمان شد و اینگونه هم به سلطه کره ای ها در آسیا پایان داد و هم اینکه شمشیربازی ایران را بعد از 22 سال صاحب طلای آسیایی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلطه کُره ای ها در شمشیربازی آسیا/ ایران همچنان در سایه یک اسلحه

سلطه کُره ای ها در شمشیربازی آسیا/ ایران همچنان در سایه یک اسلحه