مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-06اقتصادي

زنجان صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور می شود


استان زنجان به زودی صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور خواهد - زنجان-پدر علم پلاسمای ایران گفت: استان زنجان به زودی صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور خواهد به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناصر ریاحی روز پنج شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه با زینبیه زنجان در راستای بهره مندی از ظرفیت های دو جانبه با اشاره به اینکه اولین مرکز پلاسما در ایران در سال 1381 افتتاح شد، اظهار کرد: در آن زمان به جز چهار کشور غربی، هیچ کشوری از وجود مرکز پلاسما برخوردار نبود.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی اولین مرکز پلاسما در کشور از متخصصان آلمانی کمک گرفتیم، ادامه داد: این در حالی است که بعد از راه اندازی اولین مرکز پلاسما در ایران توانستیم نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم که نتیجه آن احداث هفت مرکز در همین راستا بود.

ریاحی با ابراز تاسف از اینکه دولت های وقت این موضوع را به دلایل مختلف متوقف کرده و یا اجازه توسعه به این مراکز را ندادند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، مجدداً مجوزهای این مراکز صادر شد و در حال حاضر نزدیک به 13 مرکز فعال پلاسما در کشور داریم و حدود چهار مرکز نیز در حال احداث است.

این فعال حوزه دارو در ایران با اشاره به اینکه مرکز پلاسمایی که قرار است در استان زنجان احداث شود، به لحاظ ظرفیت و سایر موارد، بزرگ ترین و تکمیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور می شود

زنجان صاحب بزرگ ترین مرکز پلاسما در کشور می شود