مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 02:452023-07-21بين الملل

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به قرآن تشکیل شود


وزیر امور خارجه عراق درباره اهانت به قرآن کریم در سوئد با همتایان خود در کشورهای منطقه تلفنی گفت وگو کرد و بر لزوم برگزاری نشست اضطراری کنفرانس کشورهای اسلامی در سطح وزرای خارجه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در گفت وگوی تلفنی همتایان ایرانی، اردنی، ترکیه ای و عربستانی خود درباره تلاش ها برای برگزاری نشست اضطراری کنفرانس کشورهای اسلامی در سطح وزرای خارجه و بررسی پیامدهای اهانت مکرر به قرآن کریم و مقابله با پدیده اسلام هراسی در جهان و اتخاذ اقدامات لازم و جمعی در این باره رایزنی کرد.

وبگاه خبری الفرات عراق روز جمعه گزارش داد که رییس دستگاه دیپلماسی عراق طی این تماس ها، همتایان خود را در جریان اقدامات دیپلماتیک دولت عراق در واکنش به تکرار اقدام دولت سوئد در دادن مجوز برای آتش زدن قرآن کریم، اهانت به مقدسات اسلامی و سوزاندن پرچم عراق قرار داد.

وزیر خارجه عراق گفت: این اقدامات تحریک آمیز به قوانین و عرف بین الملل اهانت کرده و خطری برای صلح اجتماعی است و موجب تشویق فرهنگ خشونت و کینه می شود.

از سوی دیگر، وزرای خارجه کشورهای یاد شده ضمن تأیید موضع عراق، از دعوت به برگزاری کنفرانس اسلامی در سطح وزرای امور خارجه برای بررسی پیامدهای اهانت مکرر به قرآن کریم استقبال کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به قرآن تشکیل شود

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به قرآن تشکیل شود