مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-04اقتصادي

عضویت ایران در سازمان شانگهای فرصتی بی نظیر برای توسعه صادرات


رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون با اشاره به اینکه ایران از امروز رسماً عضو پیوسته پیمان شانگهای شده است، گفت: این مهم فرصتی بی نظیر برای توسعه صادرات در اختیار شرکت های ایرانی قرار می دهد.

- ارسلان قاسمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ایران از امروز رسما عضو پیوسته سازمان همکاری شانگهای شده است که کشورهای عضو این پیمان 20 درصد انرژی دنیا و 3.

5 میلیارد نفر از جمعیت جهان را در اختیار دارند و چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم این پیمان از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند.

وی افزود: برخی می گویند پیمان شانگهای بیش از اینکه اقتصادی باشد، امنیتی و سیاسی است، اما در این پیمان بخش اقتصادی پررنگ هم وجود دارد و در شرایطی که کشورهای غربی ما را تحریم کرده اند، حضور قدرتمند بخش اقتصادی ایران به ویژه بخش تعاون در بستر پیمان شانگهای می تواند به توسعه صادرات غیرنفتی و تامین کالاهای اساسی کمک کند.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون با بیان اینکه پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا و همچنین بازار روسیه فرصت مغتنمی برای شرکت های ایرانی به شمار می رود، گفت: بازار جدید عربستان و مصر برای ایران فرصت مغتنمی است تا به توسعه صادرات و افزایش تجارت با این کشورها اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت ایران در سازمان شانگهای فرصتی بی نظیر برای توسعه صادرات

عضویت ایران در سازمان شانگهای فرصتی بی نظیر برای توسعه صادرات