مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 04:072023-07-11بين الملل

استولتنبرگ مدعی رفع مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو شد


دبیر کل ناتو در آستانه اجلاس شهر ویلنیوس مدعی شد، رییس جمهور ترکیه مخالفتش با تصویب عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی را کنار گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ساعاتی قبل از شروع اجلاس سران این ائتلاف در پایتخت لیتوانی ادعا کرد، رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه مخالفتش با تصویب عضویت سوئد در ناتو را کنار گذاشته و قبول کرده پروتکل مربوط به این عضویت را در سریع ترین زمان ممکن به پارلمان ترکیه بفرستد.

خبرگزاری رویترز نوشت، دبیر کل ناتو این ادعا را بعد از مذاکراتی که با رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه و اولف کریسترسن ، نخست وزیر سوئد پیش از برگزاری اجلاس ائتلاف در پایتخت لیتوانی داشته، اعلام کرده است.

دولت های سوئد و فنلاند در تاریخ 18 مه سال 2022 (28 اردیبهشت 1401) پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین، رویکرد عدم تعهد نظامی خود در قبال ناتو را تغییر داده و خواستار عضویت در این ائتلاف نظامی شدند.

فنلاند در ماه آوریل گذشته به ناتو ملحق شد اما دولت ترکیه به دلیل نگرانی های امنیتی همچنان مانع عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استولتنبرگ مدعی رفع مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو شد

استولتنبرگ مدعی رفع مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو شد