مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-15بين الملل

افغانستان، می تواند نقطه اتصال چین و ایران باشد


اولین قطار باری ترکیه از مسیر ریلی ایران به افغانستان در حالی به تازگی به راه افتاد تا آغازی برای احداث کریدور ریلی چین - افغانستان - ایران باشد و در ادامه کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، - افغانستان و ایران به اروپا را تکمیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه آهن برون مرزی خواف- هرات در آذرماه سال 1399 بهره برداری شد و بهمن ماه همان سال با تشکیل کمیسیون تحویل موقت، قطعه سوم راه آهن خواف- هرات حدفاصل ایستگاه شمتیغ تا ایستگاه روزنک به طول 62 کیلومترتحویل اداره کل خط آهن دولتی افغانستان شد؛ اما در زمان تغییرات سیاسی در این کشور بخش هایی از محور و ایستگاه روزنک دچار خسارات تخریبی و سرقت شد و در نتیجه عملیات اجرایی در باقی مانده مسیر ممکن نبود.

در عین حال آذرماه سال گذشته بود که اعلام کرد ایران و افغانستان برای ترمیم خسارات واردشده به مسیر از سوی افغانستان توافق کردند تا پس از تایید شرکت ساخت وتوسعه به عنوان مجری طرح، عملیات بخش باقیمانده که در تعهد ایران بود آغاز شود و این خط مجدد آماده بهره برداری شود.

با توجه به اهمیت بهره برداری راه آهن خواف- هرات برای دو کشور، تسهیل صادرات و واردات کالا و جابه جایی مسافر و همچنین دسترسی ریلی کشور افغانستان به آب های آزاد و کشورهای همسایه راه آهن خواف- هرات از مهمترین اولویت های زیرساختی دو کشور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان، می تواند نقطه اتصال چین و ایران باشد

افغانستان، می تواند نقطه اتصال چین و ایران باشد