مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-21حوادث

احتمال پیش بینی زلزله 2 ساعت قبل از وقوع!


دانشمندان با تجزیه و تحلیل داده های GPS از تقریبا 100 زمین لرزه بزرگ در سراسر جهان، یک سیگنال احتمالی برای پیش بینی زلزله 2 ساعت قبل از وقوع را کشف کردند.

- دانشمندان با تجزیه و تحلیل داده های GPS از تقریبا 100 زمین لرزه بزرگ در سراسر جهان، یک سیگنال احتمالی برای پیش بینی زلزله 2 ساعت قبل از وقوع را کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس مطالعه ای که دیروز در مجله ساینس(Science) منتشر شده، دانشمندان ممکن است گام مهمی در جهت پیش بینی زلزله برداشته باشند.

آنها با تجزیه و تحلیل مجموعه داده های زمانی از GPS از تقریباً 100 زمین لرزه بزرگ در سراسر جهان، شواهدی از یک فاز اولیه بالقوه را نشان داده اند که دو ساعت قبل از گسیختگی لرزه ای رخ می دهد.

هشدار، 2 ساعت قبل از زمین لرزه رولند برگمان پژوهشگر ارشد این مطالعه می گوید: اگر بتوان تأیید کرد که هسته زلزله اغلب شامل یک مرحله پیش پردازش چند ساعته است و می توان ابزاری برای اندازه گیری قابل اعتماد آن ایجاد کرد، می توان یک هشدار موثر صادر کرد.

توانایی پیش بینی زلزله مدت هاست که یک چالش بوده است.

در حال حاضر پیش بینی کوتاه مدت زلزله با هدف صدور اخطارها طی چند دقیقه قبل از وقوع آن انجام می شود، اما این هشدارها به سیگنال های پیش ساز ژئوفیزیکی قطعی و قابل مشاهده وابسته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال پیش بینی زلزله 2 ساعت قبل از وقوع!

احتمال پیش بینی زلزله 2 ساعت قبل از وقوع!