مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-18اقتصادي

کرم برگ خوار در کمین مزارع گلستان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان بر ضرورت مراقبت هرچه بیشتر کشاورزان از مزارع کشاورزی در برابر کِرم برگ خوار و کِرم غوزه تأکید کرد.

- ایسنا/گلستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان بر ضرورت مراقبت هرچه بیشتر کشاورزان از مزارع کشاورزی در برابر کِرم برگ خوار و کِرم غوزه تأکید کرد.

کیانوش حق نما ظهر سه شنبه 26 تیرماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بازدیدهای میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی نشان می دهد اگر کشاورزان به موقع در برابر این کرم برگ خوار اقدام نکنند با خسارت های زیادی روبرو می شوند.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان های غرب استان گلستان و به ویژه در شهرهای کردکوی و بندرگز جمعیت برگ خوارها و نحوه تخم ریزی کرم غوزه بسیار زیاد شده است، گفت: آفت کرم غوزه و برگ خوارها در محصول سویا بیش از سایر محصولات مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تأکید بر پایش مرتب مزارع توسط کشاورزان گفت: کشاورزان باید چندین مرحله سم پاشی در مزارع داشته باشند تا بتوانند جمعیت این آفات را به موقع کنترل کنند.

حق نما یکی از دلایل افزایش جمعیت کرم برگ خوار و کرم غوزه را عدم یخبندان زمستان، تغییرات اقلیمی دما و خشکی و به تبع آن افزایش تغذیه این آفت برشمرد و افزود: کشاورزان در مرحله تخم کشی از زنبور تریکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرم برگ خوار در کمین مزارع گلستان

کرم برگ خوار در کمین مزارع گلستان