مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 13:502023-07-04سياسي

گلایه از برگزاری همایش های متعدد در حوزه علوم انسانی


رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی، وزارت علوم با گلایه از برگزاری همایش های متعدد علوم انسانی خواستار تجمیع جشنواره ها و جوایز مربوط به علوم انسانی در جشنواره بین المللی فارابی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر نگار مهر، رضا غلامی، رییس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی و رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی، و تمدنی وزارت علوم در نشست خبری آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی که امروز، 13 خرداد ماه 1402، در تالار فارابی، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم برگزار شد گفت: اغلب می دانیم که قلّه فعالیت های پژوهشی در علوم انسانی، ارائه نظریه است.

البته توجه داشته باشیم، نظریه پردازی، نه کار هر پژوهشگری است و نه اینگونه است که هر ادعایی در زمینه نظریه پردازی، نهایتاً قادر باشد از نقدهای علمی جان سالم به در ببرد و ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: نظریه های سست و نظریه های به دور از حقیقت، کنار گذاشته می شوند و تنها شماری از آنها، صرفاً از باب تجربه ورزی، در تاریخ علم مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

بنابراین، چنانچه واقع بینانه به صحنه علم نگاه کنیم، شاید در هر سال، از هزاران مقاله و طرح تحقیقی در هر رشته، یک نظریه هم متولد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه از برگزاری همایش های متعدد در حوزه علوم انسانی

گلایه از برگزاری همایش های متعدد در حوزه علوم انسانی