مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 19:202023-07-19بين الملل

بیانیه مشترک چین و الجزایر پیرامون مساله فلسطین و بحران اوکراین


چین و الجزایر پیرامون مسائل مهم مشترک از جمله مساله فلسطین، بحران اوکراین و منطقه صحرای غربی بیانیه مشترکی صادر کردند.

- چین و الجزایر پیرامون مسائل مهم مشترک از جمله مساله فلسطین، بحران اوکراین و منطقه صحرای غربی بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رأی الیوم نوشت، نهاد ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد، پس از دیدار میان شی جینپینگ، رییس جمهوری چین و عبدالمجید تبون، همتای الجزایری وی در پکن که از روز دوشنبه بنا به دعوت شی جینپینگ به چین سفر کرده است، دو طرف بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است، الجزایر از موضع چین در مسائل حقوق بشری، سین کیانگ، هنگ کنگ، تبت و غیره حمایت می کند و با تلاش ها برای سیاسی کردن موضوع حقوق بشر یا استفاده ابزاری از آن در روابط بین الملل مخالف است.

طرف چینی هم از تلاش های الجزایر برای حفاظت از امنیت ملی و ثبات خود اعلام حمایت کرده و رویکرد توسعه طلبانه الجزایر را برای دستیابی به یک تحول اقتصادی جامع ستود.

همچنین در این بیانیه آمده است، الجزایر و چین بر افزایش رایزنی و هماهنگی در مورد موضوعات بین المللی و چندجانبه، بر ادامه حمایت بی دریغ از منافع اصلی خود، حمایت از یکدیگر در حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود و تلاش مشترک برای دفاع از اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک چین و الجزایر پیرامون مساله فلسطین و بحران اوکراین

بیانیه مشترک چین و الجزایر پیرامون مساله فلسطین و بحران اوکراین