مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-26فرهنگي

پیامی برای جشنواره «مبارک»/ ای بستگان تن! به تماشای جان روید


کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی تهران - مبارک پیامی را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی به مناسبت نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی تهران - مبارک این رویداد را حامل سنت ها، باورها و پیام هایی از هویت فرهنگی ایران زمین معرفی کرد.

در متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است: به نام ایزد یکتا آفریده های دستی هر سرزمینی، نمادها و نشانه هایی از جریان های فکری و مولفه های ذهنی و زیست اجتماعی ساکنان آن سرزمین اند و هر یک، حامل سنت ها، باورها و پیام هایی از هویت فرهنگی مردمانی که در آن اقلیم، نسل در نسل، تاریخ خود را به جلو آورده و مواریث سنتی خویش را برین محمل، استوار کرده اند.

از جمله این برساخته های نمادین تاریخی و فرهنگی، پیکرک ها و عروسک هایی هستند که شمایل و چهره شان و مفاهیمی که در لایه های زیرین کلام خود دارند؛ رنگ آن ها و نوع و میزان پوشش آن ها و حتی انتخاب و تثبیت نام شان، بیانگر و نمایانگر رگه های اندیشه گانی، آرزوها، بغض ها، شادی ها و به طور کلی دغدغه های ذهنی مردمان سازنده و نگهدارنده آن هایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامی برای جشنواره «مبارک»/ ای بستگان تن! به تماشای جان روید

پیامی برای جشنواره «مبارک»/ ای بستگان تن! به تماشای جان روید