مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-14اقتصادي

وابستگی صنعت داروسازی به ماشین آلات/اهمیت کاهش ریسک آلودگی دارو


نایب رییس انجمن ماشین سازان دارویی، به تشریح اهمیت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در مسیر تولید دارو به ویژه داروهای بایوتک پرداخت.

- محمد داوود معتمدی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وجود تجهیزات و ماشین آلات به روز در روند تولید دارو در احجام بالا، بسیار مؤثر است.

وی افزود: اگر قرار است بازار دارویی کشور از واردات خلاص شود، نیاز دارد که از تجهیزات پیشرفته در صنعت داروسازی استفاده کنیم.

معتمدی به تولید داروهای بایوتک اشاره کرد و گفت: برای تولید این قبیل داروها که از فناوری پیشرفته ای نسبت به داروهای معمولی برخوردار است، می بایست از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و روز دنیا استفاده کرد تا ریسک آلودگی دارو کاهش یاید.

وی به وجود سه نوع فیلتراسیون در مسیر تولید دارو اشاره کرد و افزود: فیلتر میکروبی، ویروسی و خالص سازی پروتیین، برای از بین بردن ویروس احتمالی در مواد اولیه تولید دارو استفاده می شود.

در واقع، با استفاده از این تجهیزات پیشرفته، نسبت به غیرفعال سازی ویروس اقدام می شود.

نایب رییس انجمن ماشین سازان دارویی، در پاسخ به این سوال که صنعت داروسازی کشور تا چه اندازه از تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا استفاده می کنند، گفت: صنعت داروسازی بایوتک کشور، تقریباً از تجهیزات به روز در سطح بالا استفاده می کند، چون داروهای خاص و گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی صنعت داروسازی به ماشین آلات/اهمیت کاهش ریسک آلودگی دارو

وابستگی صنعت داروسازی به ماشین آلات/اهمیت کاهش ریسک آلودگی دارو