مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:402023-06-28اقتصادي

تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد


محققان و فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق شده اند تجهیزات صنعت برق را در حوزه ریزپردازنده ها تولید و نیاز بازار به این محصولات راهبردی را تامین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، محمدحسین منافی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ضمن معرفی این مجموعه دانش بنیان با هدف مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در صنایع، گفت: این شرکت توانسته است در صنعت برق و با استفاده از دنیای وسیع و پیچیده ی میکروپروسسورها و ریزپردازنده ها، طراحی تجهیزات و ادوات خاصی را که نیاز به دقت و سرعت زیاد، پردازش ها و محاسبات دقیق دارند را برعهده گیرد.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به رله ها و کنترل کننده های جریان به عنوان محصولات ساخت شرکت دانش بنیان توان انرژی پرداز پارسیان شیراز پیشرو، رله حفاظتی اضافه جریان را محصول دانش بنیان این شرکت معرفی و عنوان کرد: به دلیل عدم وجود نمونه داخلی و نیاز مبرم کشور، دانش فنی این محصول طی یک پروژه تحقیقاتی، توسط نیروهای متخصصان جوانان ایرانی و متعهد بومی سازی شد.

منافی، در خصوص اهمیت و کاربرد این محصول گفت: ساخت و طراحی رله حفاظتی اضافه جریان که در صنعت برق و شرکت های توزیع، فوق توزیع و صنایع بزرگ کاربرد دارد سالیانه منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشورخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد

تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد