مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 20:152023-07-04سياسي

حجم تجارت ایران و آفریقا رضایت بخش نیست


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی حجم تجارت ایران و آفریقا هر چند روبه رشد است اما رضایتبخش نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد کلامی در دیدار با سفیر نیجریه در ایران، ضمن ابراز خرسندی از گسترش روابط ایران و نیجریه و ادامه این روند در دولت سیزدهم، گفت: سیاست این دولت برقراری دیپلماسی متوازن با شرق و غرب بوده و حسن همجواری با کشورهای همسایه و مسلمان محور روابط خارجی در نظر گرفته شده است.

محمد کلامی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با سایر کشورهاست، افزود: تلاش می شود در سایه این روابط، مراودات اقتصادی و تجاری نیز با این کشورها گسترش یابد.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی حجم تجارت ایران و آفریقا هر چند روبه رشد است اما رضایتبخش نیست و هدف گذاری ما تجارت 10 میلیارد دلاری با کشورهای آفریقا است و نیجریه نیز در این راستا می تواند نقش اساسی ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از مراکز تمدن ساز ایران اسلامی است، گفت: این استان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در ایران منشأ تحولات عمده بوده و مهد تولید، تجارت، صنعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم تجارت ایران و آفریقا رضایت بخش نیست

حجم تجارت ایران و آفریقا رضایت بخش نیست