مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-14فرهنگي

جزییات نقاشی مصر باستان مشخص شد


باستان شناسانی که نقاشی های روی دیوارهای یک گورستان مصر باستان را با استفاده از جدیدترین فناوری ها بررسی کردند، جزییات پنهان نقاشی های مصر باستان، - باستان شناسانی که نقاشی های روی دیوارهای یک گورستان مصر باستان را با استفاده از جدیدترین فناوری ها بررسی کردند، جزییات پنهان نقاشی های مصر باستان، همراه با فرآیندهای هنری و تغییراتی که بیش از 3000سال پیش در شاهکارهای تاریخی انجام شده است را کشف کردند به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایوساینس، نتایج تحقیقات جدید، تغییراتی که هنرمندان مصر باستان در بیش از 3000سال پیش در پرتره های سلطنتی یک مقبره باستانی ایجاد کرده بودند را آشکار کرد.

این نقاشی فرعون رامسس دوم (دوره حکومت از 1279 پیش از میلاد تا 1213 پیش از میلاد) را به تصویر می کشد و بر روی دیوار مقبره ای به نام ناختامون در نزدیکی اقصر خلق شده است.

بر اساس مقاله ای که در ژورنال PLOS One منتشر شده است، در این نقاشی کمی ته ریش بر روی صورت فرعون دیده می شود و او در حالی به تصویر کشیده شده که در مقابل فردی قرار گرفته که مشخصات ظاهری آن به خوبی قابل مشاهده نیست.

به همین دلیل، کارشناسان پیش تر تصور می کردند که این نقاشی فرعون را در حال سوگواری برای مرگ پدرش، فرعون ستی یکم (دوره حکومت از 1294 پیش از میلاد تا 1279 پیش از میلاد) به تصویر می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نقاشی مصر باستان مشخص شد

جزییات نقاشی مصر باستان مشخص شد