مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 20:302023-06-26پزشكي

معنویت؛ سدی محکم در برابر گرایش به مصرف مواد مخدر


کارشناس مسئول پیشگیری و کنترل سوءمصرف مواد مخدر مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی پژوهش های انجام شده در داخل و خارج از کشور نشان می دهد که معنویت و دینداری می تواند سد محکمی در برابر گرایش به مصرف مواد مخدر باشد؛ - دینداری می تواند از طریق افزایش خودکنترلی، برقراری نظم اخلاقی و افزایش تعهدات اخلاقی مانع مصرف مواد شود.

شیما حسین پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر معنویت در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: اعتیاد، یکی از مشکلات جدی جوامع امروزی و دارای ابعاد مختلفی است که از جمله این ابعاد، بعد معنوی آن است.

مطالعات مختلف در داخل و خارج از کشور، از اهمیت دینی و معنویت به عنوان عاملی قوی و محافظت کننده در پیشگیری از مصرف مواد حکایت دارند.

وی افزود: چنانچه فرد یا افرادی از نظر وجود و حضور بعد دینی- معنوی قوی باشند، احتمال مصرف مواد در آن ها بسیار کمتر از دیگران است.

به این ترتیب، استفاده از آموزه های دینی و برنامه ریزی های مبتنی بر فرهنگ، از جایگاه والایی در برنامه های پیشگیرانه و درمانی برخوردار است.

کارشناس مسئول پیشگیری و کنترل سوءمصرف مواد مخدر مرکز بهداشت خوزستان گفت: داشتن اعتقادات و باورهای معنوی، مهمترین مولفه خود کنترلی به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معنویت؛ سدی محکم در برابر گرایش به مصرف مواد مخدر

معنویت؛ سدی محکم در برابر گرایش به مصرف مواد مخدر