مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:552023-07-02اقتصادي

تولید انبوه اولین نسل خانواده موتور سه استوانه ایران خودرو در بهار1403


مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) با بیان این که نخستین موتور از خانواده موتور سه استوانه ایران خودرو، توربوشارژ و دارای گشتاور 185 نیوتن متر و قدرتی در حدود 120 اسب بخار است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- مهدی رجبعلی، با اشاره به برنامه های محصول محور ایپکو برای سال جاری، موتور تزریق مستقیم  ایران خودرو را نخستین سری این موتور در کشور دانست و با بیان این که پیش از این هیچ خودروساز داخلی مالکیت موتور با فناوری تزریق مستقیم سوخت را در کشور نداشته است، عنوان کرد: توسعه این موتور از لحاظ فناوری یک گام مهم در صنعت قوای محرکه کشور است.

 وی اظهار کرد: طرح قوای محرکه دورگه نیز در دست توسعه بوده و تاییدیه های اولیه ایران خودرو را دریافت کرده است، بر همین اساس در حال حاضر مرحله اولیه طراحی محصول در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش مصرف سوخت حدود 40 درصدی قوای محرکه هیبرید، اظهار کرد: این موتور قابلیت رانندگی بهتری نسبت به محصولات فعلی ایران خودرو داشته و می تواند استاندارد آلایندگی یورو شش را نیز پاس کند.

به گفته وی، این محصول بر روی پلتفرم خودروی تارا در حال توسعه است و بر اساس زمان بندی درخواستی ایران خودرو، تا انتهای سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید انبوه اولین نسل خانواده موتور سه استوانه ایران خودرو در بهار1403

تولید انبوه اولین نسل خانواده موتور سه استوانه ایران خودرو در بهار1403