مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 19:102023-07-13پزشكي

پزشک قهرمانی که امین دردهای مردم بود


امین چمساز همان آقای پزشکی که هم قصه مردم خمام و گیلانیان شده بود و در زمان حیاتش، تندیسی برای تجلیل از مهربانی ها و خدماتش ساخته بودند اما عجل مهلت نداد و این تندیس چند روز پس از به خاک سپاری دکتر رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خمام؛ در سومین روز از نخستین ماه گرم سال 1309 در شهر چناران مشهد متولد شد، همسایه امام رضا بود، گویا این رأفت و مهربانی را از همسایه اش آموخته بود، چون فرسنگ ها دور از مشهد مشغول خدمت شد.

امین آقا بعد از اینکه دبیرستانش تمام شد از مشهد به تهران رفت، مثل هر مادری که آرزو دارد فرزندش دکتر شود خانواده امین نیز برایش چنین آرزویی داشتند، او هم آرزوی پدر و مادرش را برآورده کرد و در رشته پزشکی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد.

آن زمان این طور نبود که هرکسی هرجایی که درس خواند طبابت کند آقا امین که حالا باید دکتر چمساز صدایش می زدند با ابلاغ وزارت بهداشت به شهرستان خمام در استان گیلان منتقل شد و باید دوران خدمتش را در دیار میرزا سپری می کرد.

  یک سال از طبابتش در خمام گذشت و نخستین مطبش را در سال 1333 افتتاح کرد و در اوایل سال 1334 عاشق شد و حالا باید هم عاشقی می کرد هم طبابت، هرچند عاشق طبابت هم بود و بیماران را با عشق مداوا می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشک قهرمانی که امین دردهای مردم بود

پزشک قهرمانی که امین دردهای مردم بود