مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 10:052023-06-27پزشكي

فعالیت 170 واحد تولیدی غذایی و بهداشتی در خراسان جنوبی با نظارت غذا و دارو


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای طرح کنترل و پایش محصولات، گفت: در حال حاضر 170 واحد تولیدی غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح استان با نظارت این معاونت فعالیت دارند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای طرح کنترل و پایش محصولات، گفت: در حال حاضر 170 واحد تولیدی غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح استان با نظارت این معاونت فعالیت دارند.

زهرا کیانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ایمنی غذایی بر تمام زنجیره های تولید و توزیع یک محصول اعمال می شود و یکپارچه بودن این فرایند امری مهم در ایمنی غذایی است.

ورود هرگونه آلودگی ناشی از خطرات بیولوژیکی، شیمیایی، فیزیکی و رادیولوژیکی به زنجیره تأمین غذا، ایمنی غذایی را دچار چالش می کند.

وی بیان کرد: هدف اصلی ایمنی مواد غذایی، محافظت از مصرف کنندگان مواد غذایی در برابر بیماری هایی است که از غذا انتقال پیدا می کنند.

بیماری های منتقل شده از طریق غذا طیف گسترده ای از جامعه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو و معاونت های غذا و دارو به عنوان بازوی اجرایی، نظارت بر چرخه تولید، توزیع، نگهداری و مصرف مواد غذایی را بر عهده دارند که مطابق دستورال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 170 واحد تولیدی غذایی و بهداشتی در خراسان جنوبی با نظارت غذا و دارو

فعالیت 170 واحد تولیدی غذایی و بهداشتی در خراسان جنوبی با نظارت غذا و دارو