مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 21:402023-07-19اقتصادي

تجهیز 28 درصد اراضی کشاورزی اردبیل به آبیاری مدرن


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 28 درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل در راستای جلوگیری از هدر رفت آب به آبیاری مدرن تجهیز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر تقی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از اراضی کشاورزی اردبیل اظهار کرد: 28 درصد از اراضی آبی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی با بیان اینکه کل اراضی آبی استان 252 هزار هکتار شامل 36 هزار هکتار باغ و 216 هزار هکتار زراعت است، افزود: عملیات اجرایی سامانه های نوین آبیاری از سال 74 در استان شروع شده و تاکنون بیش از 45 هزار هکتار اجرا شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: از این میزان 8 هزار و 156 هکتار به آبیاری قطره ای و تیپ و 23 هزار 526 هکتار بارانی و 14 هزار و279 هکتار کم فشار اختصاص داده شده است و حدود 25 هزار هکتار نیز توسط کشاورزان بدون استفاده از تسهیلات دولتی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند که با احتساب آن بیش از 70 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده اند.

تقی زاده با اشاره به اجرای حدود 42 هزار هکتار نیز در قالب پروژه مهار آب های مرزی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های پی در پی ضرورت صرفه جویی از آب های موجود در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته و باید از منابع آبی موجود استفاده بهین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 28 درصد اراضی کشاورزی اردبیل به آبیاری مدرن

تجهیز 28 درصد اراضی کشاورزی اردبیل به آبیاری مدرن