مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:302023-07-08اقتصادي

ممنوعیت نشاکاری مجدد برنج در مازندران


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از ممنوعیت کشت نشا مجدد برنج خبر داد و گفت: سفره های آب زیرزمینی استان به شدت تحت فشار است و آب برای زراعت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ حیدر داودیان مدیر عامل آب منطقه ای مازندران در گفت و گو با تسنیم  با اشاره به کاهش آورد رودخانه ای امسال در مازندران اظهار داشت: کشاورزان مناطق دشتی و جلگله ای امسال نشا مجدد برنج انجام ندهند چرا که با کمبود آب روبه رو هستیم و ممکن است برای دستیابی به نشا مجدد هزینه ای کنند که منجر به خسارت کشاورزی شان شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه فشار به سفره آب های زیرزمینی منجر به فرونشست زمین می شود، افزود: منافع آیندگان با فشار بر سفره  آب زیرزمینی به خطر می افتد.

داودیان با بیان اینکه در استان 11 سد داریم، اما دو سد آیت الله صالحی مازندرانی و سد شهید رجایی از اهمیت بالایی در تامین آب شرب و حجم آب ذخیره ای برخوردارند، تصریح کرد: از ابتدای سال آبی امسال در سد شهید رجایی آورد تجن کاهش چشمگیری داشته و براساس آمارها 70 درصد کاهش آورد داشتیم.

وی با بیان اینکه ذخیره مخزنی این سد کاهش یافته است، اضافه کرد: با رهاسازی آب این سد به منظور تأمین بخشی از مصارف کشاورزی، ذخیره سد به 40 میلیون مترمکعب کاهش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت نشاکاری مجدد برنج در مازندران

ممنوعیت نشاکاری مجدد برنج در مازندران