مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-16سياسي

7 سال پس از «هدیه خداوند به اردوغان» چهره ترکیه چگونه است؟


وقوع کودتا در ترکیه برای مردم این کشور و نظام سیاسی آن در دهه های اخیر امر ناشناخته و عجیبی نبوده است؛ چنان که بر اساس آمار در 5 دهه اخیر حدود 5 کودتا در این کشور به وقوع پیوسته که آخرین آن در ساعات پایانی شب 15 ژوییه 2016 بود که تا بامداد روز بعد از آن ادامه داشت.

- 7 سال پس از هدیه خداوند به اردوغان چهره ترکیه چگونه است؟ وقوع کودتا در ترکیه برای مردم این کشور و نظام سیاسی آن در دهه های اخیر امر ناشناخته و عجیبی نبوده است؛ چنان که بر اساس آمار در 5 دهه اخیر حدود 5 کودتا در این کشور به وقوع پیوسته که آخرین آن در ساعات پایانی شب 15 ژوییه 2016 بود که تا بامداد روز بعد از آن ادامه داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بخشی از ارتش ترکیه در تاریخ 15 ژوییه 2016 تلاش کرد تا مسئولیت امور در این کشور را بر عهده بگیرد و در همین راستا جت های جنگی در آسمان استانبول و آنکارا به پرواز در آمدند و ارتش پل های بسفر و سلطان محمد فاتح در استانبول را به وسیله تانک و سربازها مسدود کرد.

درچند ساعت وقوع کودتا در ترکیه بیانیه ای با عنوان نیروهای مسلح ترکیه از تلویزیون دولتی این کشور TRT پخش شد که در آن تاکید شد ارتش برای حفظ دموکراسی و حقوق بشر در ترکیه، اداره امور را در دست گرفته است و حاکمیت قانون در کشور در اولویت قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 سال پس از «هدیه خداوند به اردوغان» چهره ترکیه چگونه است؟

7 سال پس از «هدیه خداوند به اردوغان» چهره ترکیه چگونه است؟