مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 15:352023-07-05دانش

ترویج غدیر قدم رو به جلویی برای سعادت جوامع بشری است


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: ترویج و بزرگداشت غدیر به طرق مختلف می تواند قدم رو به جلویی برای سعادت جوامع بشری از جمله مسلمانان نیز باشد.

- مسعود حاج حسینیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص فلسفه و ارتباط عید قربان و عید غدیر، اظهار کرد: عید قربان، عید بندگی خداست؛ با این تعبیر که در قرآن آمده است زمانی که حضرت ابراهیم(ع) در عالم رویا خواب می بیند که حضرت اسماعیل(ع) را ذبح کند، به حضرت اسماعیل می گوید که من در عالم رویا دیدم که شما را باید به دستور الهی ذبح کنم و حضرت اسماعیل فرمود پدر آنچه که از سوی خداوند امر شده را انجام دهید و من هم به امید خدا از صابرین خواهم بود .

عید قربان درس تسلیم بودن در برابر خواسته های الهی را به ما می آموزد وی با بیان اینکه عید قربان درس تسلیم بودن در برابر خواسته های الهی را به ما می آموزد، افزود: حضرت ابراهیم در مقابل خواسته خداوند تسلیم بود و چون و چرایی نداشت.

اگر ما به این واقعه نگاهی بیرونی داشته باشیم، شاید با خود بگوییم حضرت ابراهیمی که می خواهد مردم را هدایت کند، فرزند بی گناه خود را سر می برد و چگونه می تواند این صلاحیت را داشته باشد که هادی خلق و مبشر از سوی خداوند باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج غدیر قدم رو به جلویی برای سعادت جوامع بشری است

ترویج غدیر قدم رو به جلویی برای سعادت جوامع بشری است