مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 19:022023-07-09سياسي

بهزیستی تا 20 روز آینده گزارشی از کودکان کار به دادستانی ارسال کند


دادستان همدان با تاکید بر لزوم حمایت از کودکان کار گفت: بهزیستی تاکنون هیچ اطلاعاتی از کودکان و نوجوانان زباله گرد ارائه نداده که بهزیستی تا 20 روز آینده باید گزارشی به دادستانی ارسال کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان؛ حسن خانجانی عصر امروز در جلسه جلوگیری از نقض حقوق شهروندی به ویژه اطفال و نوجوانان در فرآیند بازیافت زباله و پسماندهای شهری   اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال 1399؛ تمام افراد زیر 18 سال را زیر چتر حمایتی خود گرفته و بهزیستی مؤظف است وضعیت مخاطره آمیز در سطح استان را شناسایی و با کمک دستگاه های متولی در حمایت از کودکان پای کار آید.

وی پدیده نامبارک زباله گردی را از مصادیق وضعیت مخاطره آمیز برشمرد و افزود: متأسفانه بهزیستی استان تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی از کودکان و نوجوانان زباله گرد ارایه نداده و ندارد.

دادستان همدان افزود: در این زمینه باید طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، دستگاه های متولی به ویژه شهرداری و بهزیستی پس از شناسایی و ساماندهی زباله گردها و اماکن خرید و فروش ضایعات، با تجمیع اطلاعات خود، کودکان کار را شناسایی، پذیرش، نگهداری و حمایت کنند.

وی تصریح کرد: بهزیستی برای شناسایی کودکان کار و زباله گرد از سمن ها نیز کمک بگیرد و حداکثر تا 20 روز آینده گزارشی در این باره به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهزیستی تا 20 روز آینده گزارشی از کودکان کار به دادستانی ارسال کند

بهزیستی تا 20 روز آینده گزارشی از کودکان کار به دادستانی ارسال کند