مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 22:252023-07-22اقتصادي

18 نوع محصول کشاورزی سالم در استان قزوین تولید می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 18 نوع محصول کشاورزی با کمترین میزان آلایندگی سموم تولید و با برچسب گواهی سلامت روانه بازار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسین عطایی در نشست شورای مشاوران سلامت دستگاه های اجرایی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: این میزان محصولات در قالب سبزی و صیفی در یک هزار و 800 هکتار کشت می شود.

وی اضافه کرد: برای استفاده از محصولات سالم اگرچه یکسری اقدامات ساختاری صورت گرفته است، اما نیازمند کارهای ترویجی و تبلیغی هستیم تا این مهم توسعه یابد.

عطایی در ادامه در خصوص میزان استفاده از سموم شیمیایی در بخش کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: میانگین مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی کشور 2.

4 کیلوگرم است که این میزان در استان قزوین 2.

2 کیلوگرم در هکتار بوده و پایین تر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ضرورت استفاده از سموم برای تولید ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: اگرچه تعداد محصولات سالم نشان از گام های مثبت استان قزوین در راستای سلامت غذایی است، با این حال باید مساحت و تعداد تولیدات سالم افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حوزه فروش سموم گیاهی اشاره کرد و گفت: این مهم از مرداد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 نوع محصول کشاورزی سالم در استان قزوین تولید می شود

18 نوع محصول کشاورزی سالم در استان قزوین تولید می شود