مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 13:052023-07-21پزشكي

توقف همه کارخانه های تولید دارو و مختل شدن واردات در سایه جنگ داخلی سودان


بسیاری از بیماران سودانی در سایه تداوم جنگ که به توقف تولید و مختل شدن واردات دارو به این کشور منجر شده، با کمبود شدید دارو، جان خود را از دست داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، بیماران خارطومی از ناتوانی در تهیه دارو و درمان بیماری های مختلف با توجه به ادامه جنگ گلایه می کنند و می گویند که به دلیل نبود اکثر داروها در معرض مرگ هستند.

از زمان شروع درگیری ها در نیمه آوریل در خارطوم و چند استان دیگر سودان بسیاری از بیماران در نتیجه عدم دریافت درمان جان خود را از دست داده اند و  جنگ در خارطوم تمام کارخانه های داروسازی را تحت تأثیر قرار داده و واردات دارو هم مختل شده است.

تمامی 26 کارخانه فعال در زمینه تولید دارو در سودان متوقف شده است که شامل سه کارخانه گاز طبیعی، دو کارخانه برای داروهای دامپزشکی و 21 کارخانه برای داروهای انسانی است و سالانه بین 30 تا 40 درصد از کل نیاز داخل به دارو را تولید می کنند.

اخیرا گروه هایی با حمله به ستاد ملزومات پزشکی در خارطوم، فعالیت آن را متوقف و داروخانه خارجی آنجا را تعطیل کردند، این ستاد، نهاد دولتی ناظر بر واردات دارو در سودان است و در کنار شورای عالی دارو و سموم کشور واردات دارو توسط بخش خصوصی را پیگیری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف همه کارخانه های تولید دارو و مختل شدن واردات در سایه جنگ داخلی سودان

توقف همه کارخانه های تولید دارو و مختل شدن واردات در سایه جنگ داخلی سودان