مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-28پزشكي

آخرین آمار تب کریمه کنگو در کشور


رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 19 مورد مثبت مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور شناسایی شدند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر محمدرضا شیرزادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیکی به عید سعید قربان و انجام نذورات و قربانی های مردم، گفت: بیش از 60 درصد از بیماری های عفونی، بیماری هایی هستند که از حیوانات به انسان منتقل می شوند.

همچنین بیش از 75 درصد بیماری های نوپدید از بیماری هایی هستند که از حیوانات به انسان منتقل می شوند که کرونا هم جزوی از این بیماری ها بود.

وی با اشاره به اینکه حیوانات به عنوان یکی از مخازن بیماری های واگیر شناخته می شوند، تصریح کرد: در این رابطه لازم است اگر قصد داریم دامی را تهیه کنیم حتما دام مورد تایید اداره کل دامپزشکی را تهیه کنیم چرا که آنها نسبت به سلامت دام اطمینان دارند و بر روند نگهداری آن نظارت دقیق دارند.

او با تاکید بر اینکه مهم ترین بیماری که طی ذبح دام و دستکاری لاشه آن ممکن است منتقل شود، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است، اظهار کرد: بر این اساس لازم است جامعه آگاه شود که تا حد امکان دام را در کشتارگاه ذبح کنند و افراد معمولی اقدام به ذبح دام نکنند و لاشه دام نیز در کشتارگاه به مدت 24 ساعت در حالت پیش سرد کن یع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار تب کریمه کنگو در کشور

آخرین آمار تب کریمه کنگو در کشور