مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 13:462023-07-06اقتصادي

بیش از 301 تُن کلزا از کشاورزان بوکان خریداری شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه،انور امینی خواه اظهارداشت: در راستای حمایت بخش دولتی از کشت دانه روغنی کلزا و افزایش قیمت این محصول، تمایل کشاورزان این شهرستان برای کشت افزایش پیدا کرده و در سال زراعی جاری در 465 هکتار زمین زراعی کلزا کشت شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مرکز خرید دانه روغنی کلزا در این شهرستان دایر شده است، البته برخی از کشاورزان بعد از برداشت با توجه به بعد مسافت، محصول خود را به مراکز خرید در شهرستان های میاندوآب و سقز (کردستان) تحویل داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال بطور میانگین 2.

15 تُن محصول از هر هکتار برداشت شده و پیش بینی می شود بیش از 2 هزار تُن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

امینی خواه در خصوص قیمت تضمنی دانه روغنی کلزا اظهار کرد: امسال قیمت 220 هزار ریال برای هر کیلوگرم از این محصول تعیین شده اما احتمال دارد این نرخ با توجه به تعیین قیمت جدید گندم افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: سال گذشته 310 هکتار دانه روغنی کلزا در بوکان کشت شده بود اما تنها 217 هکتار از این میزان قابلیت برداشت داشت و در مجموع 712 تُن محصول نیز با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

امینی خواه ادامه داد: یکی از طرح های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره وری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 301 تُن کلزا از کشاورزان بوکان خریداری شد

بیش از 301 تُن کلزا از کشاورزان بوکان خریداری شد