مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 11:502023-07-20سياسي

روایت برزمین ماندن طرح های کلان ملی و از سرگیری با رویکرد جدید


طرح های کلان ملی که پس از جلسات کارشناسی بسیار و با صرف بودجه های هنگفت از اوایل دهه 90 تصویب شده بودند، بر زمین ماندند و حالا با گذشت چند دولت از زمان آغاز این طرح ها قرار است با رویکرد جدیدی پیگیری شوند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ قطعا هر فرد دانشگاهی و هر کسی که با پژوهش سر و کار داشته باشد و شاید حتی عامه مردم نام شورای عتف را شنیده باشند، شورای علوم، تحقیقات و فناوری که رییس آن هم رییس جمهور است و برای تصمیم گیری درباره اجرای طرح های کلان علمی و پژوهشی در کشور فعالیت دارد.

شورای عالی عتف با مأموریت راهبری و ارتقای توسعه علمی و فناوری کشور با رسالت سیاستگذاری و نظارت فرابخشی و هماهنگی بین بخشی در حوزه های علمی، فناوری و تحقیقاتی کشور و به ریاست رییس جمهور تشکیل شد.

از اینکه شورای عتف 11 سال بدون حضور رییس جمهور و با کمترین توجه برگزار شد، بگذریم؛ از ابتدای دولت سیزدهم جلسات شورای عتف به صورت پررنگ و با حضور رییس جمهور برگزار شد.

معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری غیر از وظایف معمول که در پیشبرد گفتمان علم و توسعه پژوهش در کشور برعهده دارد؛ معمولا دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نیز هست که ریاست این شورا مانند دیگر شوراهای عالی با رییس جمهوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت برزمین ماندن طرح های کلان ملی و از سرگیری با رویکرد جدید

روایت برزمین ماندن طرح های کلان ملی و از سرگیری با رویکرد جدید