مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-13سياسي

مقتدایی: سفر رییس جمهور به آفریقا، گامی به جلو برای تامین منافع ملت ایران است


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به قاره آفریقا، - گفت:  ایران به عنوان کشور قدرتمند در آسیا و به عنوان یک قدرت نوظهور، توانسته است ابعاد قدرت درونی را در زمینه های مختلف دفاعی،امنیتی و مولفه های دیگر قدرت از جمله دستیابی به دانش بومی در عرصه هایی مثل انرژی هسته ای و یا فناوری های نوین در زمینه های پزشکی و امثال آن به دست آورد.

مقتدایی افزود: ایران برای اینکه بتواند به صورت جهشی به اهداف و افق هایی که تعریف کرده است برسد، الزاما باید فراتر از منطقه آسیا، جایگاه و پایگاه های لازم را به دست آورد.

وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از این موضوع به اقتصاد مرتبط است و بخش دیگر  به حوزه سیاست خارجی و به همین جهت الزاما می بایست به فکر حضور در عرصه های بین المللی، سازمان های بین المللی و مراکز جغرافیایی و ژئوپولوتیک و و ژئو استراتژیک باشیم و قاره آفریقا یکی از مناطقی است که ایران هم زمینه حضور در آن را دارد و هم می بایست در این جهت گام های بلند و پر سرعتی بردارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سفر رییس حمهور به آفریقا گفت: سفر آقای رییس جمهور به آفریقا، گامی رو به جلو برای تامین منافع ملت ایران است و کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقتدایی: سفر رییس جمهور به آفریقا، گامی به جلو برای تامین منافع ملت ایران است

مقتدایی: سفر رییس جمهور به آفریقا، گامی به جلو برای تامین منافع ملت ایران است