مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 22:362023-07-19بين الملل

عراق: بدهی گازی به ایران را نقدی یا از طریق تهاتر تسویه می کنیم


موضوع مجوز آمریکا درباره پرداخت حق گاز ایران به مدت 120 روز تنها در رسانه ها منتشر شده و ما هیچ چیز رسمی دریافت نکرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از فارس، وزیر برق عراق با تاکید بر اینکه کشورش بدهی گازی به ایران را به هر شکل تسویه می کند، گفت بغداد هیچ پیامی از سوی آمریکا در این خصوص دریافت نکرده است.

زیاد علی فاضل وزیر برق عراق امروز چهارشنبه تایید کرد که این وزارتخانه درباره پرداخت گازبهای ایران هیچ دستوری دریافت نکرده است.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا معافیت جدیدی برای 120 روز امضا کرده که به عراق اجازه می دهد بهای برق خریداری شده از ایران را تسویه کند.

رویترز گزارش داد: به عراق اجازه داده شده هزینه برق را از طریق یک بانک غیرعراقی با ایران تسویه کند این نخستین بار است که اجازه داده می شود چنین پول هایی وارد حساب هایی در بانکهای غیرعراقی شود .

وزیر برق عراق امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی عراق(واع) گفت: موضوع مجوز آمریکا درباره پرداخت حق گاز ایران به مدت 120 روز تنها در رسانه ها منتشر شده و ما هیچ چیز رسمی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: مبالغی متعلق به ایران( در بانک تجارت عراق) بلوکه شده است و باید یا با پول یا با نفت پرداخت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: بدهی گازی به ایران را نقدی یا از طریق تهاتر تسویه می کنیم

عراق: بدهی گازی به ایران را نقدی یا از طریق تهاتر تسویه می کنیم