مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 20:202023-06-28سياسي

جمهوری اسلامی باید دستگاه قضایی عدالت محور داشته باشد


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی باید دستگاه قضایی عدالت محور داشته باشد و در حال حاضر مردم تنها تلقی رفع اختلاف از سوی قوه قضاییه را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهادت دکتر بهشتی و روز قوه قضاییه در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز، یکی از مفاد مهم سند تحولی دستگاه قضایی را توجه به عمل گرایی و دور از هر گونه شعار و سخنرانی ها دانست و افزود: در این سند برنامه های راهبردی برای توسعه عدالت در کشور تدوین شده است که عمل به آنها می تواند مسیر ترقی دستگاه قضایی را به دنبال داشته باشد.

وی تهیه 170 راهکار و 40 اقدام عملی در سند تحولی قوه قضاییه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: با عمل به این دستورالعمل ها می توان فاصله بین اهداف و وضع کنونی این دستگاه مهم و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور را کوتاه تر کرد.

حجت الاسلام آل هاشم دستگاه قضایی را مامن و پناهگاه برای هر گونه تظلم خواهی دانست و ادامه داد: این دستگاه علاوه بر رسیدگی به دعوای افراد، محل اصلی احیای آزادی های مشروع، احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای همه قوانین و اصلاح مجرمان را بر عهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری اسلامی باید دستگاه قضایی عدالت محور داشته باشد

جمهوری اسلامی باید دستگاه قضایی عدالت محور داشته باشد